نقد و بررسی لپ تاپ HP Zbook G2

لپ تاپ استوک اچ پی HP ZBook 15 G2 i7-4810MQ

نقد و بررسی لپ تاپ HP Zbook G2

بررسی لپ تاپ HP ZBOOK 15 G2

 

ZBOOK 15 G2  یکی از پرطرفدار لپ تاپ های سری ZBOOK  شرکت HP  در کلاس لپ تاپ های WORKSTATION   است و نسبت به لپ تاپ HP ZBOOK 15 G1  ارتقای سخت افزاری قابل توجهی را به همراه داشته است .

شرکت HP لپ تاپ 15 G2 را پس از عرضه موفقیت آمیز 15 G1 با اعمال تغییرات اندک در ظاهر و تغییرات گسترده در سخت افزار راهی بازار کرد .پس از مواجه شدن این دو مدل لپ تاپ با اقبال عمومی ، HP  تولید و توسعه مدل های مختلف لپ تاپ های ZBOOK  از خانواده WORKSTATION را به صورت سالانه ادامه داد .

مشخصات لپ تاپ HP ZBOOK 15 G2:

 

پردازنده  Intel Core  i7-4810MQ 2.8 GHz, 1600MHz, 6 MB L3 cache, 4 cores
گرافیک NVIDIA Quadro K2100M/K1100M with 2 GB  GDDR5 video memory
حافظه ذخیره سازی 500 GB up to 2TB
حافظه ی رم 8 GB DDR3 up to 64 GB
نمایشگر 1920 x 1080 (FHD)
اسپیکر Stereo
دوربین 720p HD webcam
وزن 2.93 kg
ابعاد 381.5 mm x 257.0 mm

 

طراحی

2 | نقد و بررسی لپ تاپ HP Zbook G2

با نگاهی به طراحی نسل قبل ZBOOK  می توان گفت که نسل دوم از سری لپ تاپ های ZBOOK  تفاوت چشم گیری از نظر ابعاد با نسل قبل خود ندارد و تفاوت ها بیشتر در سخت افزار است که پررنگ می شود .طراحی بدنه پشتی دستگاه از یک نوار سیاه  که به دور بدنه فلزی قاب پشتی کشیده شده است و ظاهر چشم نوازی به آن می بخشد . از مزیت های لپ تاپ G2 می توان به بدنه  فلزی و حضور کم رنگ پلاستیک در این لپ تاپ اشاره کرد که هنگام کار با لپ تاپ حس خوبی را به کاربر منتقل می کند .از جمله بزرگترین مزیت لپ تاپ 15 G2  که در نسل قبل نیز شاهد آن بودیم استفاده از قاب کشویی در پشت دستگاه است و می توان با توجه به نیاز های کاربری مانند افزایش حافظه رم و افزایش حافظه ذخیره سازی به راحتی تغییرات مورد نیاز را اعمال کرد .یکی از مشخصه لپ تاپ های صنعتی ،وزن ،ضخامت و ابعاد بیشتر این گونه لپ تاپ ها نسبت به لپ تاپ های خانگی است و چنین مشخصه های ظاهری در این لپ تاپ نیز به چشم می خورد که با توجه به ماهیت کاربری لپ تاپ های صنعتی  نمی توان ابعاد و وزن ZBOOK G2  را جزو ویژگی های منفی آن به حساب آورد.

صفحه کلید و تاچ پد

 صفحه کلید لپ تاپ G2   از نوع  جزیره ای است و فاصله بین کلید ها مناسب  و بازخورد کلید ها سریع است اما یکی از ایرادات صفحه کلید عمق کم کلید ها است که پس از مدتی با کار کردن به آن عادت می کنید.

در لپ تاپ های صنعتی صفحه کلید با توجه به طراحی بدنه توسعه می یابد و معمولا کارکردن با چنین صفحه کلید هایی لذت بخش است .لپ تاپ ZBOOK G2  هم از این قاعده مستثنی نیست .تاچ پد G2  یکی از بهترین تاچ پد های موجود در لپ تاپ های کلاس WORKSTATION است . در هنگام استفاده از تاچ به وضوح می توان سرعت بازخورد لمسی را مشاهده کرد و با کم ترین لمس ممکن نشانگر ماوس حرکت می کند. گفتنی است تاچ پد G2  با دارا بودن شش کلید تقریبا بیشتر کاربران را از استفاده جداگانه  از ماوس منصرف می کند و هنگام استفاده از تاچ پد و کیبورد به وضوح می توان تاثیر کلید های بالایی تاچ پد در تایپ ،سرعت تایپ کردن و هماهنگی ترک پوینت یا دکمه گرد موجود در صفحه کلید را مشاهده کرد. تجربه کاربری ما از کار با کیبورد و تاچ پد لپ تاپ ZBOOK G2  تجربه ای راحت و دلنشین بود و با اطمینان می توان گفت که  کیبورد و تاچ پد ZBOOK G2  یکی از بهترین گزینه ها برای قشر وسیعی از کاربران است .

نمایشگر

4 | نقد و بررسی لپ تاپ HP Zbook G2

با نگاهی به لپ تاپ های امروزی می توان گفت کیفیت نمایشگر و در حالت کلی لذتی که از تماشای نمایشگر یک لپ تاپ به کاربر دست می دهد یکی از دلایلی است که بیشتر از سایر جنبه های مختلف لپ تاپ ها به چشم می آید و در انتخاب لپ تاپ تاثیر به خصوصی دارد.نمایشگر 15.6 اینچی لپ تاپ ZBOOK 15 G2 از رزولوشن 1920  در 1080 فول اچ دی  بهره می برد و از تراکم پیکسلی 142 PPi برخوردار است . وضوح رنگ ها ،روشنایی تصویر و رنگ های زنده RGB در حد رضایت بخشی  قرار دارد .نمایشگر G2  از رفرش ریت 60HZ  بهرمند است و می تواند انتخاب مناسبی برای فیلم دیدن و کارهای طراحی باشد.

میزان روشنایی نمایشگر 300 نیت است که در تجربه کاربری ما سطح روشنایی در سطح خوبی قرار داشت. روشنایی ،رفرش ریت خوب و رنگ های زنده نمایشگر G2  را به انتخاب مناسبی برای  کاربران کرده است .

بلند گوهایی به کار رفته در ZBOOK G2  بالاتر از کیبورد قرار گرفته است و صدای بخش شده از آن رسا و با کیفیت است اما  همواره اسپیکر ها در بیشتر لپ تاپ های صنعتی  فاقد توانایی پخش صدای بلند را در محیط های باز و شلوغ هستند .

 

سخت افزار و عملکرد

5 | نقد و بررسی لپ تاپ HP Zbook G2

لپ تاپ های کلاس WORKSTATION  یا لپ تاپ های صنعتی جزو لپ تاپ هایی هستند که در ردیف لپ تاپ هایی با قدرت پردازشی و گرافیکی بالا قرار می گیرند و به طور کلی از آن ها برای کاری پردازشی و محاسباتی سنگین استفاده می شود .لپ تاپ ZBOOK 15 G2  نیز با بهره بردن از نسل چهارم پردازنده های اینتل i7-4810 MQ در برنامه های محاسباتی نظیر اتوکد و مایا عملکرد شگفت انگیزی دارند و می توان روی پردازش همزمان چندین برنامه سنگین حساب باز کرد.گرافیک کوادرو به کار رفته در این لپ تاپ نیز جوابگوی محاسبات طولانی مدت و کارهای گرافیکی است. در تست های انجام شده توسط تیم ما 15 G2 عملکرد بسیار خوبی در رندر گیری و اجرای چند بازی ویدیویی را به نمایش گذاشت .پردازنده ZBOOK 15 G2 از نوع QM  و می توان از آن به عنوان لپ تاپی با بازده و عملکرد خوب اسم برد.

حافظه ی رم ،سیستم خنک کنندگی مناسب در کنار پردازنده و گرافیک مناسب قدرت قابل قبولی را به این لپ تاپ بخشیده اند و با نگاهی به بنچمارک های این لپ تاپ می توان از ثبات بازدهی ZBOOK 15 G2 اطمینان حاصل کرد.در طول مدت استفاده ما از لپ تاپ  15 G2  شاهد شارژدهی مناسبی حتی با وجود استفاده  از برنامه های سنگین بودیم و شارژدهی لپ تاپ را خوب ارزیابی می کنیم .

 

لپ تاپ HP ZBOOK 15 G2   برای چه کسانی مناسب است ؟

لپ تاپ ZBOOK 15 G2  با توجه به بدنه مستحکم ،قدرت گرافیکی زیاد و توان پردازشی بالا برای کارهای مهندسی ، رندر و طراحی می تواند انتخابی ایده ال برای دانشجویان رشته مهندسی ،گرافیک و بسیاری از رشته های دانشگاهی باشد . لپ تاپ ZBOOK 15 G2  را به کسانی پیشنهاد می کنیم خواهان توان بازدهی بالا،قدرت گرافیکی مناسب و بدنه فلزی مستحکم هستند و می خواهند با  هزینه ای مقرون به صرفه لپ تاپی زیبا و قدرتمند را داشته باشند.

 

 

برسی توسط: تیم لپ تاپ کده