تعریف کالای استوک

لپ تاپ چیست

تعریف کالای استوک

همه انچه باید درباره لپ تاپ استوک بدانیم.

 

در مقاله پیش رو به سوالاتی که ممکن است در مورد کالای استوک برای اکثر خریداران این اجناس به وجود آید پاسخ خواهیم داد.

 

در ادامه مقاله خواهیم خواند :

  1.  تعریف کالای استوک چیست ؟

  2. لپ تاپ استوک به چه کالایی گفته می شود ؟

  3. مزیت لپ تاپ های استوک چیست

  4. معایب لپ تاپ های استوک چیست؟

  5. نحوه تست لپ تاپ ها در فروشگاه لپ تاپ کده به چه شکلی است ؟

 

 1:تعریف کالای استوک چیست ؟

 

1 | تعریف کالای استوک

استوک در زبان انگلیسی به معنا کالا یا کالاهایی است که در فروشگاه یا انبار نگهداری می شوند و برای فروش یا توزیع در دسترس هستند . در بسیاری از فروشگاه های  محصولات دیجیتال در قاره اروپا و آمریکا یکی از سیاست های کاری  این فروشگاه ها طرح بازگشت کالا خریداری شده  پس از سی روز و سیاست تعویض سالانه محصولات جدید با محصولات سال پیشین را در دستور کار خود قرار داده اند .محصولات برگشتی به این فروشگاه ها به دلیل باز شدن پلمپ کارتن این کالاها کارکرده محسوب می شوند و پس ارزیابی توسط تیم های متخصص ،محصول وارد لیست کالاهای استوک شده و در تعداد بالا وارد بازار های در حال توسعه می شود .

بسیاری ازشرکت های محصولات دیجیتال پس از فروختن محصولات خود قرارداد های سه،چهار وپنج ساله با شرکت های خصوصی و اداری امضا می کنند و پس پایان یافتن دوره سرویس و خدمات دهی این محصولات تمام می شود و در بسیاری از مواقع این محصولات جدید تر شرکت خدمات دهنده جایگزین محصولات قدیمی ادارات و شرکت های خصوصی می شوند .این کالاها وارد انبار می شوند و به علت مورد استفاده قرار گرفتن و در بسیاری از مواقع به علت نداشتن کارتن ،درجه بندی سلامت کالا دریافت می کنند و برای فروش در تعداد بالا به کشور های دیگر فرستاده می شوند.

 

 

 

2: لپ تاپ استوک به چه کالایی گفته می شود؟

 

2 | تعریف کالای استوک

آیا لپ تاپ استوک تعریف مشخصی دارد ؟ مدت زمان کارکرد لپ تاپ های استوک چقدر است ؟ آیا می توان به لپ تاپ های نو هم برچسپ استوک زد ؟ چرا این لپ تاپ ها با نام استوک شناخته می شوند ؟ لپ تاپ استوک از چه کشوری سرچشمه می گیرند ؟

عموما به لپ تاپ هایی که از بسته بندی خارج شده اند استوک گفته می شود .مدت زمان کارکرد این لپ تاپ ها معمولا بین 1 تا 36 ماه است و بیشتر مواقع از نظر ظاهری و فنی درجه بندی سلامت و امتیاز بالایی  را دریافت می کنند . اصولا  لپ تاپ های  نو را که از بسته بندی خارج شده اند  را می توان  در شرایط خاص در دسته بندی لپ تاپ استوک قرار داد . باور عمومی مردم در مورد کالاهای استوک بیشتر مبنی بر تعمیری و بی کیفیت بودن کالاهای استوک است که این عقیده تا حد زیادی ناشی از بی اطلاعی جامعه مصرف کننده  در مورد ماهیت کالای استوک است .در بیشتر مواقع کالای استوک به دلیل عرضه شدن مدل های جدیدتر عوض می شوند و در بعضی مواقع خریدار این کالاها به علت مشکلات فنی مانند تمام شدن عمر باتری و مشکلات جزئی کالای دیجیتال را به شرکت سازنده مرجوع می کنند.

سرچشمه لپ تاپ های استوک بیشتر کشور آمریکا و کشور های  قاره اروپا است و در بعضی موارد خاص کشور ژاپن و استرالیا هم از جمله کشور هایی هستند تجارت  کالای استوک  در آن ها داغ است .

 

 

3:مزیت لپ تاپ های استوک چیست؟

 

3 | تعریف کالای استوک

 

بزرگترین مزیت لپ تاپ های استوک مربوط به قیمت گذاری این کالاها است و نسبت به هم رده های نو به مراتب از قیمت پایین تری برخوردارند .یکی دلایل محبوبیت روزافزون لپ تاپ های استوک  سخت افزار قدرتنمد همراه با ظاهری زیبا و قیمت مقرون به صرفه  این محصولات دیجیتال نسبت به همتاهای جدیدترشان  است.سخت افزار به روز در کنار قیمت مناسب  این  لپ تاپ ها را به گزینه مناسبی برای طیف گسترده ای از جامعه تبدیل کرده است .

 

4:معایب لپ تاپ های استوک چیست ؟

 

4 | تعریف کالای استوک

از  معایب لپ تاپ های استوک می توان به خط و خش سطحی و در موارد خاص تورفتگی های سطحی اشاره کرد.لپ تاپ های استوک همانطور که درمتن بالا به آن اشاره شد فاقد کارتن و لوازم جانبی هستند و در بعضی مواقع این لپ تاپ ها همراه با کارتن ولوازم اورجینال به فروش می رسند .در بعضی مواقع جای برچسپ و اتیکت فروش این محصولات بروی بدنه باقی خواهد ماند .بعضی از لپ تاپ های استوک  با درجه بندی سلامت (بی) و (سی) در ترک پد و کیبورد این لپ تاپ ها ساییدگی و خط های جزئی دیده می شود ؟

 

 

5: نحوه تست لپ تاپ ها در فروشگاه لپ تاپ کده به چه شکلی است ؟

 

5 | تعریف کالای استوک

لپ تاپ های عرضه شده در فروشگاه لپ تاپ کده  قبل از فروش تمامی تست های فنی از جمله تست سلامت سخت افزاری ،سالم  بودن باتری و صفحه نمایش ،تست صفحه کلید و تست های گرافیکی و  سایر تست های مربوط به لپ تاپ را پشت سر گذاشته  و با تایید در ثبات راندمان و کارکرد بدون نقص دستگاه ،این لپ تاپ های وارد سیستم فروش می شوند . تیم  متخصص فروشگاه لپ تاپ کده چندین بار و با انجام تست های فنی و گرافیکی از سلامت کامل قطعلت سخت افزاری و  سایر مشخصه های ظاهری و فنی اطمینان حاصل می کند .

 

    لازم به ذکر است می توانید برای مشاوره ،راهنمایی و انتخاب لپ تاپ مناسب با تیم پشتیبانی سایت تماس بگیرید

 

تهیه شده توسط فروشگاه  لپ تاپ کده